Za dwa miesiące ruszy modernizacja kolejnej części linii kolejowej nr 25. Tym razem chodzi o odcinek z Mielca do Padwi Narodowej. W ramach inwestycji powstanie wiadukt nad ulicą Henryka Sienkiewicza.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku z Mielca do Padwi Narodowej obejmuje przede wszystkim kompleksową wymianę torów. Przebudowane zostaną także: stacja w Chorzelowie oraz przystanki w Jaślanach i w Tuszowie Narodowym.
Z Mielca do Padwi
W ramach tej inwestycji w Mielcu powstanie także długo wyczekiwany wiadukt drogowy przy ulicy Henryka Sienkiewicza. Prace mają ruszyć w marcu i zakończyć się po dwunastu miesiącach.
Inwestycja ma kosztować 112 mln zł, z czego aż 85 proc. to dotacja unijna. Dzięki temu za dwa lata w komfortowych warunkach pojedziemy pociągiem z Dębicy przez Mielec w kierunku Tarnobrzega. Przedsięwzięcie realizuje samorząd Podkarpacia.
– Modernizacja torów od Mielca do Padwi Narodowej oraz budowa wiaduktu to inwestycja w: nowe środki transportu, poprawę bezpieczeństwa i likwidację korków. Po modernizacji torów myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje już padały. Z końcem roku ma być gotowe drugie przejście podziemne w Mielcu więc bezpieczeństwo będzie jeszcze większe.
– Chcę podkreślić także znaczenie gospodarcze szczególnie tego odcinka, który łączy się z linią LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa – od red.). Gdy dodamy do tego zapowiadany remont linii Padew – Wola Baranowska i rozbudowę terminali przeładunkowych w Woli Baranowskiej tworzy nam się pełny obraz tego co się ma stać. Będzie to miało olbrzymie znacznie dla potencjału gospodarczego tego regionu – komentuje Władysław Ortyl, marszałek województwa.
– Ta inwestycja ma podwójne znaczenie, bo zakłada budowę wiaduktu nad torami łączącego obwodnicę i drogę w kierunku mostu. Jest to jeden z najbardziej istotnych i wiodących tematów, czyli dostępność drogowa i kolejowa. To bez wątpienia poprawi bezpieczeństwo oraz przełoży się na likwidację korków. Mielec ma olbrzymi potencjał do rozwoju, dlatego z chęcią zwieszamy ilość dróg i kolei – zaznaczył europoseł Tomasz Poręba.
Z Dębicy do Mielca
To nie koniec inwestycji kolejowych w Mielcu. Zadaniem innego wykonawcy – który jest wyłaniany w oddzielnym postępowaniu – będzie budowa przejścia podziemnego w ciągu ulic ks. Piotra Skargi i Stefana Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Inwestycja ta ma być zakończona pod koniec tego roku
Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. zakończył się pierwszy etap rewitalizacji linii kolejowej nr 25. Dotyczył on odcinka Mielec – Dębica.
Zadanie to kosztowało 300 mln zł, z czego dofinansowanie unijne stanowiło 203 mln zł. Dzięki temu: przebudowano 32 km torów, wyremontowano przystanki na całej trasie, a w Mielcu powstały zupełnie nowe perony i przejście podziemne.
Zamontowano także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ponadto na tej trasie przebudowano przejazdy kolejowo – drogowe w: Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.
Pociągi osobowe jadą z prędkością 120 km/h a towarowe 80 km/h. Czas dojazdu z Mielca do Dębicy linią kolejową nr 25 wynosi teraz 35 minut.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis