Kolejne 170 milionów w rewitalizację linii kolejowej

Kolejne 170 milionów w rewitalizację linii kolejowej

Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej Dębica – Mielec – Padew Narodowa. To nie wszystko. W Mielcu powstaną nowy wiadukt i przejście podziemne. Łączny koszt przedsięwzięcia szacuje się na 170 milionów złotych.

Ogłoszony przetarg dotyczący rewitalizacji linii kolejowej obejmuje między innymi kompleksową wymianę torów na trasie Mielec-Padew Narodowa.




Pasażerskie do Padwi

Zmienią się również przystanki w Jaślanach i Tuszowie Narodowym i stacja w Chorzelowie. Dodatkowo obiekty te będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W Mielcu przy ulicy Sienkiewicza powstanie wiadukt. Ma on zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe.  To nie wszystko. Pojawi się też przejście podziemne w ciągu ulic ks. Skargi i Drzewieckiego.

Niezależnie od tego dobiega końca rewitalizacja linii kolejowej nr 25 z Mielca do Dębicy. Obecnie na stacji w Mielcu przebudowywane są tory, powstaje nowy peron z przejściem podziemnym z windami, które ma ułatwić dojście do pociągów i połączyć mieleckie osiedla po obu stronach torów.

Dobiegają prace na stacjach i przystankach między Mielcem a Dębicą. Na tej trasie przebudowano już sześć mostów, ponad 30 przepustów i dziesiątki przejazdów przez drogi. Jak słyszymy, już jesienią tego roku na całej trasie Dębica-Mielec-Padew Narodowa mają ruszyć pierwsze składy pasażerskie.




Poręba: – Mało kto wierzył

– Kiedy jeszcze kilka lat temu rozpoczęliśmy zabiegi, aby kolej wróciła do Mielca, niewielu w to wierzyło. Dziś możemy powiedzieć, że nie tylko wkrótce pojedziemy zmodernizowaną linią Mielec-Dębica, ale także w kolejnych latach nowoczesną koleją w stronę Padwi. Jestem pewien, że mielecka kolej przyspieszy rozwój miasta i północnej części Podkarpacia. Zapewni bezpieczeństwo i komfort podróży oraz otworzy region na centralną Polskę – powiedział europoseł, Tomasz Poręba.

– Przetarg na remont odcinka Mielca do Padwi Narodowej jest jednocześnie zamknięciem inwestycji związanych z tą linią. Tak długo wyczekiwany remont trasy Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, przystankami, peronami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej – mówił marszałek województwa, Władysław Ortyl.




– Na trasę Padew – Mielec – Dębica po 12 latach będą mogły wróć pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości atrakcyjnych podróży regionalnych oraz dalekobieżnych. Poprawią się także warunki przewozów towarów, koleją – najbardziej ekologicznym środkiem transportu  – podkreślił Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PLK.





1 Komentarz

  1. Jeżeli na linii 25 będą funkcjonować tylko dwie pary szynobusów na dobę + ruch towarowy, to inwestycje w te stacje i przystanki nie mają sensu. Stacja Mielec ma posiadać peron dwustronny o długości 200m (Kolbuszowa – 400m) a przystanki typu Rzochów czy Wojsław 100m. Długość składu Pendolino wynosi ok. 180m, więc na peronie w Mielcu by się zmieścił, tyle tylko, że to zestaw elektryczny. Zatem pytanie: Czy na tej trasie przewidziane są pociągi dalekobieżne IC? Bo jeżeli nie, to cała ta rewitalizacja jest zbędna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.