Na przełomie tego i następnego roku powinna rozpocząć się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę inwestycji, na którą mieszkańcy czekają od dekad. Mowa o rewitalizacji linii kolejowej nr 25 Dębica-Mielec-Ocice. Jest już studium wykonalności na to zadanie. Następnym krokiem będzie wydanie decyzji środowiskowej.
Koszt modernizacji linii szacowana jest na blisko 200 mln zł, z czego większość środków pochodzić będzie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego oraz Programu Polska Wschodnia. Wszystko wskazuje na to, ze inwestycja fizycznie rozpocznie się na początku przyszłego roku.
– Jest duża determinacja Polskich Linii Kolejowych i województwa podkarpackiego, aby właściwe prace remontowe rozpocząć na początku przyszłego roku – zapewnia europoseł Tomasz Poręba. – Mogę powiedzieć, że modernizacji tej kolei, o którą tak bardzo zabiegamy z marszałkiem Władysławem Ortylem lat, dziś już nic nie zatrzyma.
– Po modernizacji linia kolejowa otworzy Mielec na całą Polskę. Jej funkcjonowanie będzie bardzo korzystne dla całej mocno zaludnionej północnej części województwa z takimi miastami jak Tarnobrzeg czy Dębica, gdzie zlokalizowane są specjalne strefy ekonomiczne – zaznacza Tomasz Poręba. – Wierzę, że zmodernizowana linia nr 25 przyspieszy rozwój tego obszaru i podniesie jakość życia jego mieszkańców. Plany są takie, aby przywrócić na tej trasie zarówno ruch towarowy jak i pasażerski.
Po rewitalizacji linia nr 25 połączy Mielec z trasą kolejową biegnącą przez Rzeszów-Dębicę-Kraków do Warszawy, i dalej na północ Polski. Zadanie to jest skoordynowane też z planami budowy w Woli Baranowskiej terminalu przeładunkowego, co za pomocą istniejącego tam tzw. szerokiego toru wzmocni wymianę handlową ze wschodem Europy.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis