Rewitalizacja kolei staje się faktem „Tego nic już nie zatrzyma”




Na przełomie tego i następnego roku powinna rozpocząć się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę inwestycji, na którą mieszkańcy czekają od dekad. Mowa o rewitalizacji linii kolejowej nr 25 Dębica-Mielec-Ocice. Jest już studium wykonalności na to zadanie. Następnym krokiem będzie wydanie decyzji środowiskowej.

Koszt modernizacji linii szacowana jest na blisko 200 mln zł, z czego większość środków pochodzić będzie ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego oraz Programu Polska Wschodnia. Wszystko wskazuje na to, ze inwestycja fizycznie rozpocznie się na początku przyszłego roku.




– Jest duża determinacja Polskich Linii Kolejowych i województwa podkarpackiego, aby właściwe prace remontowe rozpocząć na początku przyszłego roku – zapewnia europoseł Tomasz Poręba. – Mogę powiedzieć, że modernizacji tej kolei, o którą tak bardzo zabiegamy z marszałkiem Władysławem Ortylem lat, dziś już nic nie zatrzyma.




– Po modernizacji linia kolejowa otworzy Mielec na całą Polskę. Jej funkcjonowanie będzie bardzo korzystne dla całej mocno zaludnionej północnej części województwa z takimi miastami jak Tarnobrzeg czy Dębica, gdzie zlokalizowane są specjalne strefy ekonomiczne – zaznacza Tomasz Poręba. – Wierzę, że zmodernizowana linia nr 25 przyspieszy rozwój tego obszaru i podniesie jakość życia jego mieszkańców. Plany są takie, aby przywrócić na tej trasie zarówno ruch towarowy jak i pasażerski.




Po rewitalizacji linia nr 25 połączy Mielec z trasą kolejową biegnącą przez Rzeszów-Dębicę-Kraków do Warszawy, i dalej na północ Polski. Zadanie to jest skoordynowane też z planami budowy w Woli Baranowskiej terminalu przeładunkowego, co za pomocą istniejącego tam tzw. szerokiego toru wzmocni wymianę handlową ze wschodem Europy.








Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.