Ruszyła rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na trasie Mielec – Padew Narodowy. Oficjalne otwarcie inwestycji odbyło się w piątek 01.04) w Chorzelowie.
Rewitalizacja linii Mielec – Padew ma kosztować prawie sto milionów złotych. Inwestycję realizować będzie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, z czego 85 procent mają pokryć fundusze unijne.
Pierwszy etap prac to usuwanie starych szyn, a także przebudowa kolidujących z pracami podziemnych instalacji i sieci napowietrznych.
Równolegle do prac torowych modernizacji poddane zostaną perony na stacji w Chorzelowie i na przystankach w Jaślanach i Tuszowie Narodowym.
W ramach inwestycji powstanie nowy wiadukt nad torami i ulicą Henryka Sienkiewicza w Mielcu. Ważnym elementem rewitalizacji, szczególnie dla kierowców, będzie przebudowa dwunastu przejazdów. Wszystkie prace mają zakończyć się za około rok.
– Myślę, że liczba pociągów pasażerskich znacznie się tu zwiększy, zarówno tych regionalnych jak i dalekobieżnych, bo takie deklaracje padały – mówił Władysław Ortyl, marszałek województwa, podkreślając znaczenie gospodarcze inwestycji.
Dzięki niej bowiem będzie lepsze połączenie podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami. Odcinek Mielec – Padew Narodowa prowadzi do linii L79 łączącej się w Woli Baranowskiej z Linią Hutniczą-Szerokotorową i terminalem LHS. PKP PLK planuje modernizację tej linii.
Prace remontowe mają również odbywać się w tamtejszych terminalach przeładunkowych.
Przypomnijmy, że we wrześniu 2021 roku zakończyła się realizacja pierwszego etapu rewitalizacji linii kolejowej nr 25. Chodzi o odcinek Mielec – Dębica. Inwestycja kosztowała 323 mln zł netto.
Przebudowano 32 km torów i przystanki na całej trasie. W Mielcu powstały przede wszystkim nowe perony i przejście podziemne. Zmodernizowano przejazdy kolejowo-drogowe w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.
Pociągi osobowe jadą teraz tam z prędkością 120 km/h a towarowe 80 km/h. Czas dojazdu z Mielca do Dębicy wynosi obecnie 35 minut.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis