Na obwodnicę Radomyśla Wielkiego czekaliśmy dekady




Na obwodnicę Radomyśla Wielkiego czekaliśmy dekady

Po dekadach próśb, apeli i nacisków, mieszkańcy Radomyśla Wielkiego mają obwodnicę. Miasto odetchnie od huku i spalin tysięcy pojazdów. Skorzystają na tym też kierowcy poruszający się na trasie Mielec-Tarnów.

Obwodnica Radomyśla Wielkiego to trzykilometrowy odcinek nowej drogi. Rozpoczyna się trójwlotowym rondem na ulicy Piłsudskiego. Następnie biegnie po północno zachodniej stronie Radomyśla, a potem czterowlotowym rondem przecina ulice Wałową i Kościuszki. Obwodnica kończy się włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 984 przy ulicy Firleja.




Dla Radomyśla Wielkiego

Na obwodnicę Radomyśl czeka od dekad. Świadczy o tym poniższy artykuł, który ukazał się w Super Nowościach 13 października 2009 roku.

Na obwodnicę Radomyśla Wielkiego czekaliśmy dekady

Przedsięwzięcie zrealizowano za 14 milionów złotych, z czego zdecydowana większość to fundusze unijne. Inwestorem było Podkarpacki Urząd Marszałkowski.




“Tereny inwestycyjne”

– Ta obwodnica jest bardzo ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa, jakości życia, ochrony środowiska, ale również dla rozwoju gospodarczego gminy. Otwiera bowiem nowe tereny inwestycyjne dla firm i osiedli – podkreślał Władysław Ortyl, marszałek województwa.

–  Jest to przede wszystkim droga bezpieczna. Omija Rynek, gdzie dochodziło do wielu wypadków. Na pewno poszerza perspektywy rozwoju dla gminy. Za chwilę odbieramy nowy odcinek chodnika w Partyni. To wszystko dla bezpieczeństwa na drodze – zaznaczyła Maria Napieracz, mieszkanka gminy Radomyśl Wielki, a zarazem radna wojewódzka.

Satysfakcja burmistrza

W podobnym tonie wypowiadał się burmistrz Radomyśla Wielkiego, Józef Rybiński: – Po ponad 20 lat oczekiwania mamy obwodnicę. Droga odciąży historyczny, zabytkowy Rynek, bo warunki do mieszkania w tej części miasta były tragiczne. To będzie inna jakość życia. To jest też impuls dla rozwoju gospodarczego gminy. Na pewno część osób, która przejeżdżała i zatrzymywała się w Radomyślu teraz będzie miasto omijać, ale bilans zysków i strat jest zdecydowanie na plus To dla mnie wielka satysfakcja – cieszył się.




– Budowa tej obwodnicy została stosunkowo sprawnie zrealizowana. Od przysłowiowego wbicia łopaty do otwarcia drogi minął niemalże rok. Radomyśl jest jednym z tych miast przez które przejeżdżają duże tzw. potoki pojazdów. Tu jest natężenie ruchu na poziomie 9-10 tysięcy samochodów na dobę czyli jedno z największych w województwie  – powiedział Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.





Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.