Urzędnicy mieleckiego starostwa uczą się… podejścia do petentów







Starostwo Powiatowe w Mielcu zorganizowało dla wszystkich swych pracowników kurs… zasad urzędniczego savoir vivre. Firma z Łodzi, która prowadziła szkolenie, przygotowała specjalny zestaw paneli dyskusyjnych, poprzedzonych krótkimi wykładami. Tematy, jakie są poruszane, to m.in.: jak nazywać odwiedzających urząd, jak nawiązywać relacje itd.

Niektóre ze spraw załatwić można bez konieczności przychodzenia do starostwa, wysyłając pocztą elektroniczną pismo do wybranych osób, włącznie z członkami Zarządu Powiatu. Inne formy kontaktu to Elektroniczna Skrzynka Podawcza, czy e-kolejka (zaplanowanie wizyty w Wydziale Komunikacji). Nie da się jednak wyeliminować bezpośredniego kontaktu na linii urzędnik – petent.

Starosta Stanisław Lonczak podkreśla, że najważniejsza jest kultura osobista urzędników i ich wiedza merytoryczna. – Oba te czynniki muszą być ze sobą skorelowane – zaznacza. – Można być znakomitym fachowcem, ale bez umiejętnego podejścia do ludzi nie załatwi się ludzkich spraw. I odwrotnie – sama uprzejmość w stosunku do interesantów, to stanowczo za mało. Dbałość o poziom obsługi w naszym urzędzie jest dla mnie bardzo ważna. Będę tego wymagał do końca mojego urzędowania.




W piątek (13.09) starosta zorganizował dla wszystkich swych urzędników szkolenie z zasad savoir-vivre. Firma szkoleniowa z Łodzi przygotowała specjalny zestaw paneli dyskusyjnych, które poprzedziły krótkie wykłady tematyczne. Jakie będą tego efekty? Przekonamy się w praktyce. Oby nie było tak:




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.