Protesty mielczan przeciwko działalności firmy Kronospan, które gromadziły tysiące ludzi, odbiły się szerokim echem w całym kraju. Zakład postanowił więc działać i zainwestował w zmianę polityki informacyjnej, czego symbolem jest strona internetowa… ekologicznykronospan.pl.
Od niedawna w mediach możemy zobaczyć uśmiechniętą twarz Dagmary Mach, dyrektor sprzedaży zakładu. Jest też i nowa rzecznik prasowy. Została nim znana mielecka dziennikarka, Marlena Bogdan-Marut. Tymczasem aktywiści ze stowarzyszenia Specjalna Strefa Ekologiczna zarzucają firmie Kronospan uprawianie prymitywnej i kłamliwej w wielu elementach propagandy.
– To nazywa się Greenwashing, czyli działania mające na celu wybielenie, a w tym przypadku „zazielenienie” swego wizerunku – komentował Mikołaj Skrzypiec, prezes stowarzyszenia Specjalna Strefa Ekologiczna. – Ten nowy przekaz firmy, naszym zdaniem, należy wziąć w bardzo duży cudzysłów, bo uciążliwości płynące z działalności Kronospanu w Mielcu wcale nie zostały wyeliminowane, one trwają nadal. Tymczasem zakład narzuca nam wszystkim swoją „zieloną narrację”.
Co na to firma? – Nie będziemy odnosić się do zwykłych kłamstw, wyrażamy jedynie zażenowanie – czytamy w komunikacie Kronospanu. – Rozumiemy też, że kiedy brakuje merytorycznych argumentów, zaczyna się poszukiwanie tematów zastępczych (…)
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis