Budowa zachodniej obwodnicy Mielca dobiegła końca. Chodzi o nową drogę wojewódzką nr 984, która zaczyna się w Piątkowcu i kończy się w ciągu ulicy Sienkiewicza. Dzięki temu ruch w stronę Tarnowa odbywa się poza centrum miastem. I to nie koniec.
Koszt budowy zachodniej obwodnicy przekroczył 50 milionów zł., z czego 42 mln zł to środki unijne.
Jest to 7,6 km nowej drogi wojewódzkiej nr 984 od Piątkowca przez Trzcianę i Rzędzianowice z metą przy ulicy Sienkiewicza w Mielcu.
– To zupełnie nowy odcinek drogi wojewódzkiej o najwyższej nośności, co ma znaczenie dla przedsiębiorców. Domyka ona układ komunikacyjny z powstającym wiaduktem nad ul. Sienkiewicza. To jest architektura nowoczesnego miasta, która zapewni Mielcowi rozwój, pozyskanie nowych terenów i komfortowy dojazd do centrum, do miejsc pracy, pozwoli też na rozwój lotniska – podkreślała Ewa Draus, wicemarszałek województwa.
Oficjalne otwarcie zachodniej obwodnicy Mielca odbyło się tuż przed świętami (21.12) w Piątkowcu. Pierwszy przejazd po nowej trasie wykonali zrzeszeni w Automobilklubie Mieleckim pasjonaci zabytkowych pojazdów. Zrobili to swoimi efektownymi autami.
Wcześniej, bo dwa lata temu w ramach tego przedsięwzięcia zbudowano most na Wisłoce i nowy odcinek drogi z Rzędzianowic do ronda przy ulicy Sienkiewicza w Mielcu. Nad tym skrzyżowaniem w ramach innej inwestycji aktualnie powstaje wiadukt.
Kolejnym etapem będzie budowa drogi wojewódzkiej obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną i lotnisko. Województwo uzyskało na ten cel 65 mln zł z programu Polski Ład. To umożliwi połączenia obu obwodnic – wschodniej i zachodniej.
A więc kierowca jadący np. od strony Kolbuszowej ominie Mielec i pojedzie w stronę Tarnowa lub wcześniej – w kierunku Tarnobrzega. Dzięki temu ruch tranzytowy, ciężki i uciążliwy dla mieszkańców zostanie przekierowany poza teren miasta.
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis