Są pieniądze na budowę wiaduktu nad ulicą Sienkiewicza oraz na modernizację linii kolejowej nr 25 od Mielca do Padwi Narodowej. Potwierdził to prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Ireneusz Merchel. Koszt projektu to 160 milionów złotych. Niezależnie od tego dobiega właśnie końca rewitalizacja trasy torowej między Mielcem a Dębicą.
Ostatni pociąg pasażerski z dworca kolejowego w Mielcu odjechał 11 lat temu. Teraz, po ponad dekadzie, ma zostać przywrócony. Stanie się tak dzięki prowadzonej od wielu miesięcy rewitalizacja linii nr 25. Dzięki niej przebudowanych zostanie 32 km torów. To samo spotka perony w: Mielcu, Rzochowie, Wojsławiu, Pustkowie, Rzemieniu, Przecławiu, Dąbiu, Kochanówce i Pustyni.
Ostatnia faza rewitalizacji
Remont dotknie również 40 przejazdów kolejowych. Obecnie modernizacja mieleckiej linii nr 25 wchodzi w ostatnią fazę. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi kładkę w okolicach dworca.
Obiekt ten zapewni dojście do nowego peronu wyspowego. Przejście będzie wyposażone w trzy windy. W okolicy dworca ma powstać drugie przejście pod torami. Kończą się również prace przy przepustach i mostach. Wymienione zostały urządzenia sterowania. Postępują prace przy budowie nowych peronów. Ponadto w Rzemieniu, w okolicy przejazdu kolejowego, powstanie zupełnie nowy układ drogowy.
To nie wszystko. Wkrótce zakończy się przygotowanie dokumentacji na modernizację linii od Mielca do Padwi Narodowej. Koszt tej inwestycji to około 160 milionów złotych. W ramach projektu uwzględniona zostanie również budowa wiaduktu nad torami i nad ulicą Sienkiewicza w Mielcu.
Materiał WIDEO
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis